Abstract
This research sought to know the experience of students who held a job during the virtual classes that were taught due to the confinement of COVID-19. Those enrolled in the 2020-2021 school year of the degree in Sociology of Communication and Education of the UAGro. They provided their testimony about their dual role and the impact it had on their online learning activities. To collect the information, two questionnaires were applied, the first, with closed questions, to identify those who had a job and the second, with open questions, in which they explain why they were employed during the pandemic.
References
ANUIES. (2022). Informe de la encuesta nacional COVID- 19. La comunidad estudiantil ante la Emergencia Sanitaria. Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior.
Barrón-Tirado, M. C. (2020). La educación en línea. Transiciones y disrupciones en Educación y pandemia. Una visión académica. UNAM.
Bartolucci-Incico, J. (1994). Desigualdad social, educación superior y sociología en México. Miguel Ángel Porrúa.
CEPAL UNESCO. (2020). La educación en tiempos de la pandemia de COVID-19. CE-PAL UNESCO. https://www.cepal.org/es/publicaciones/45904-la-educacion-tiempos-la-pandemia-covid-19
Cuevas de la Garza, J. F. y De Ibarrola-Nicolín, M. (2013). Vidas cruzadas: Los estudiantes que trabajan: Un análisis de sus aprendizajes. Revista de la educación superior, 42(165), 125-148. http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-27602013000100007
Eicher, J.-C., y Gruel, L. (1996). Le Financement de la Vie Étudiante. Enquête 1994. L’Observatoire de la Vie Étudiante-La Documentation Française.
Erlich, V. (1998). Les nouveaux étudiants. Un groupe social en mutation. Armand Colin.
Giddens, A., y Sutton, P. (2017). Sociología. Alianza Editorial.
Guzmán-Gómez, C. (2004). Entre el estudio y el trabajo. La situación y las búsquedas de los estudiantes de la UNAM que trabajan. CRIM/ UNAM.
Hernández-Sampieri, R., y Mendoza-Torres, C. P. (2018). Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill.
López-León, A. (2011). Estudiantes universitarios que trabajan. El caso de la Universidad Autónoma de Tamaulipas en S. Vázquez González y S. Garary Villegas (coord.) Jóvenes. Inserciones y exclusiones a la escolarización y al trabajo remunerado (pp. 175-208). Miguel Ángel Porrúa.
Suárez-Zozaya, M. H. (2015). Jóvenes universitarios que estudian y trabajan en H. Suárez-Zozaya (coord.) Jóvenes estudiantes @unam.mx. Realidades y representaciones de l@s estudiantes de licenciatura (pp. 215-247). Miguel Ángel Porrúa.
UAGro. (2021). Anuario Estadístico. Ciclo escolar 2020-2021. Universidad Autónoma de Guerrero.
Vázquez-Galicia, L. E. (2009). ¿Estudias y trabajas?. Los estudiantes trabajadores de la Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Azcapotzalco. Revista Latinoamericana de Estudios Educativos (MÉXICO), XXXIX(3-4), 121-149. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=27015078006

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Albores