Abstract
The Faculty of Arts of the UAQ, in addition to celebrating its 70th anniversary, celebrates 70 years of production and research from and about the arts. The best universities, in their different areas, not only teach classes, they also promote research. The arts are the object of investigation not only from areas other than them. The contribution of the social sciences to the arts is valuable, however, from the arts, research is also given. And this is what has happened in the UAQ Faculty of Arts: the arts have been agents of research and creation. In this article we propose to make a historical and reflective balance on the investigation of the arts in this, our, Faculty of Arts.
References
Borgdorff, H. (2010). “El debate sobre la investigación en las artes”. Cairon: revista de ciencias de la danza, (13), pp. 25-46.
Castillo Canales, H. (1995). “Luis Buñuel: un surrealista real”. EBA Áurea, (1), pp. 39-46.
Díaz López, M. (2018). “Implementación de nuevas tecnologías en los museos”. Miradas Doctas, (3), pp. 7-16.
Facultad de Artes. (s/f). ReDCA. Facultad de Artes. Recuperado de http://redca.uaq.mx/academico/items/show/67
Fernández del Castillo, J. (2005). “Sigmar Polke o la fragmentación del signo”. Artelugio, (8), pp. 6-10.
García Besné, M. T. (1995). “Edward Munch, intenso espectáculo de la vida”. EBA Áurea, (1), pp. 36-38.
Granados Valdez, J. (2018). “El ícono para la estética y el arte según la hermenéutica analógica de Mauricio Beuchot”. Miradas Doctas, (2), pp. 15-23.
ISEGORIA. (2017). “Breve semblanza de la revista ISEGORÍA”. ISEGORIA Revista de filosofía, moral y política, (57), pp. 753-756.
Juanes, J. (1998). “Andy Warhol: fragmentos de la vida cotidiana”. EBA Áurea, (3), pp. 59-61.
Loarca Castillo, E. (1990). “El maestro Jesús Rodríguez”. Bellas Artes en la UAQ, (1), p. 25.
Osornio Panini, F. (2014). “El cuerpo como cartografía de lo sagrado”. Ourobus, (2), pp. 130-137.
Ruiseñor, C. (2005). “Cindy Sherman. Retorno de lo abyecto”. Artelugio, (8), p. 11-13.
Trejo, N. (2018). “Los relatos testimoniales de la infancia homosexual, una recuperación de la memoria colectiva”. Miradas Doctas, (3), pp. 39-50.
Universidad Autónoma de Querétaro. (1992). Catálogo de creación, comunicación e investigación artística de la Escuela de Bellas Artes de la Universidad Autónoma de Querétaro. Universidad Autónoma de Querétaro.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 HArtes