Abstract
This text analyzes critically the work of the Mexico-Japan Art and Culture Permanent Research Seminar in order to document its process. It also suggests a position from which this academic space can work in the future, a position that enhances its scope and allows a greater contribution to the field of knowledge of the arts and culture of Mexico and Japan.
References
Benjamin, W. (2008). Tesis sobre la historia y otros fragmentos. México: Universidad Autónoma de la Ciudad de México.
CENIDIAP. (2019). Seminario Permanente de Investigación de Arte y Cultura México-Japón. “Seminario Permanente de Investigación de Arte y Cultura México-Japón”. Recuperado de https://cenidiap.net/sepiacmj/
Eagleton, T. (2006). La estética como ideología. España: Trotta.
Echeverría, B. (2019). Vuelta de siglo. México: Era.
Iida, Y. (2002). Rethinking Identity in Modern Japan: Nationalism as Aesthetics. Estados Unidos: Routledge.
Lizcano, E. (2006). Metáforas que nos piensan. Sobre ciencia, democracia y otras poderosas ficciones. España: Ediciones Bajo Cero, Traficantes de sueños.
Morin, E. (2005). Introducción al pensamiento complejo. España: Gedisa.
Sakai, N. (1997). Translation and Subjectivity: On "Japan" and Cultural Nationalism. Estados Unidos: University of Minnesota Press.
Wittgenstein, L. (2009). Tractatus logico-philosophicus. Madrid: Alianza.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 HArtes