Abstract
In the series Las mujeres flores by Eunice Adorno, it is possible to appreciate the way in which the role of sexual differentiation plays in the representations of the female body, and in a special way, of the hair of female bodies, a distinctive feature that functions as a signal identity Within the images we can trace traces of an erotic friendship between women, which moves away from the colloquial meaning of the word. This erotic of friendship is characterized from relational anarchy.
References
Berger, J. (2000). Modos de ver. Barcelona: Gustavo Gili.
Chevalier, J. (2009). Diccionario de los símbolos. Herder, Barcelona.
Federici, S. (2004). Calibán y la bruja. Mujeres, cuerpo y acumulación originaria. Madrid: Queimada gráficas.
Guggiari, Sofía. (2021).“Erótica de la amistad: Un análisis de la alianza lógica, ética y política del vínculo”. Agencia Paco Urondo. Recuperado de: https://www.agenciapacourondo.com.ar/cultura/erotica-de-la-amistad-un-analisis-de-la-alianza-logica-etica-y-politica-del-vinculo
Hustvedt, S. (2017). La mujer que mira a los hombres que miran a las mujeres. Ensayos sobre feminismo, Arte y Ciencia. Ciudad de México: Editorial Planeta.
Pollock, G. (2013). Visión y Diferencia: Feminismo, feminidad e historia. Buenos Aires: Fiordo.
Richard, N. (2007). Críticas de la Memoria (1990-2010). Buenos Aires: Siglo XXI editores.
Rosuche, R. (2013). “La vida en rosa”. Página 12 diario, 2013. Recuperado de: https://www.pagina12.com.ar/diario/suplementos/las12/13-7791-2013-01-25.html.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.